3 Telli Klasik Kemençe eğitim/öğretimi için bugüne değin yazılmış basılı kaynaklar tarandığında, pozisyon geçiş/iniş özelinde teknik bilgiler içeren bir çalışmanın henüz yapılmadığı görülmüştür. Geleneksel çalgı icrası esnasında pozisyon geçişleri, ses bulma hissiyatı esas alınarak kurgulanmakta ve bazen kaçıncı pozisyona dahi geçildiği dikkate alınmamaktadır. Oysa bir pozisyondan diğerine gider ya da gidilen pozisyondan bir diğerine dönülürken, parmakların teknik ilişkisi anlatılmadan pozisyon olgusunu kavram olarak dahi izah etmek olası değildir. Bu çalışma, basit makam dizilerini oluşturan dörtlü ve beşlileri esas alarak hazırlanmış ve 1., 2., 3., ve 4. pozisyonların birinin diğeriyle ilişkisini gözeterek teknik açıdan kusursuz bir şekilde öğretimini amaç edinmiştir. Ancak çalgının en ince teli olan “Neva” (440 hz La sesi) telindeki alıştırmalar 6. pozisyona kadar genişletilerek çalgı üzerindeki sol el pozisyon egemenliği “tiz gerdaniye” perdesine kadar keskinleştirilmiştir. Çalgıya özel olarak yazılan alıştırmalar tüm tellere uygulanmış ve pozisyon geçişlerindeki parmak ilişkileri gözetilirken aynı özen teller arasındaki müzikal bağın kurgulanması için de gösterilmiştir.